ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום חמישי, 13 במאי 2010

אנשים טובים באמצע הדרך... אנשים טובים מאוד...

לא יאומן,אך הנה אנחנו נמצאים במחצית הדרך.
חלפו והסתיימו להם חיש מהר שני הסימסטרים
מלימודי התואר השני שלי!!!!
הזמן חלף מהר ואני רכשתי ידע חדש בנושא התקשוב. אבל בעיקר וזה מה שחשוב אני לומדת לשאול שאלות ולהרהר לגבי דרכי שילוב הטכנולוגיה בחינוך.
לא יאומן,אך רק לפני כשנה לא העזתי לחשוב שבחינוך המיוחד,התלמידים יכולים ללמוד באמצעות המחשב והאינטרנט.
וכיום, בחלוף השנה, נוספו לבית הספר שלושה מחשבים חדישים, ולא רק המחשבים,אלא החשוב מכל החיבור לאינטרנט.תלמידינו לומדים לגלוש,להאזין לשירים בפודקאסט ולצפות בסרטים ביוטיוב.
בנוסף הכרתי אנשים חדשים שהפכו לעמיתיי ללימודים, אליהם אני יכולה לפנות בבקשת עזרה ותמיד אמצא אוזן קשבת ונכונות לעזור.



יותר מכל ברצוני לשתף בהרגשת הגאווה בחבריי ללימודים וזאת בעקבות הצגת המחקרון שבמסגרת הקורס "משחקים מתוקשבים" בהנחייתה של ד"ר מיקי רונן. כל קבוצה הציגה את שאלת המחקר שלה אשר נבדקת, המשחק/המחולל הנבחר וכמובן את אוכלוסיית היעד. המטלה הייתה לערוך מחקרון בכיתת/קבוצת התלמידים בשילוב משחק ממוחשב ולהגיע לממצאים ולמסקנות בהתאם לשאלת המחקר ששאלו לפני כן.
הקבוצות שתפו בתהליכים שעברו, בהתלבטויות שחשו ובהתלהבות שנבעה מההתנסות בשטח!!!!כמה מגוונים המחקרונים של עמיתותיי!!!!!שאלות המחקר מאתגרות ומענינות, המשחקים שנבחרו יצירתיים ומוצלחים ןכמובן שהתלמידים הם אלה שיוצאים נזכרים בכל הטרחה וההמולה!!!
בסוף המפגש שאלה ד"ר מיקי רונן את שאלת השאלות: מכיוון שהמחקרונים כה מעניינים,מלמדים ותורמים ללומדים מדוע לא עושים זאת בתדירות גבוהה?!?!?!?!
התשובה פשוטה למדיי- כל עוד הטכנולוגיה תתפס כמאיימת במערכת החינוך השינוי לא יתחולל או ליתר דיוק יהיה ניקודתי למדי!!!
מורים זכרו כי הטכנולוגיה הינה מסייעת לכם ולא מכבידה עליכם!!!

3 תגובות:

  1. היי אילנה
    נהניתי לקרו את הפוסט שלך ולצפות בסרטון החביב.
    אכן לא יאומן שעברנו את מחצית הדרך כל כך מהר. אני שמחה שהחלטנו ללכת יחד ללמוד ולהתמודד יחד עם כל מה קשור לכך.
    תודה לך ולסיגי על היותכן עמיתות הוגנות, מפרגנות בלעדיכן אני בטוחה שהיה לי יותר קשה.
    נאגור כוח להמשך חצי נוסף עוד לפנינו..
    אורנית

    השבמחק
  2. הי אילנה,
    נהנתי לקרוא את הפוסט, ובמיוחד אהבתי את האתנחתא בדמות הסרטון החמוד.
    אכן המחשב והטכנולוגיה הינם כלים מסייעים, ואני מסכימה שבחינוך המיוחד, למרות מה שחושבים רבים אחרים, ללמידה המתוקשבת יש מקום של כבוד. אכן הטכנולוגיה לעיתים מאיימת על המורים, אולם כאן המקום שלנו, לצאת לשטח כדי להוביל, להראות, להסביר ולהסיר את רמות החרדה כלפי תהליכים תקשוביים ובעיקר לעזור למורים לעבור את המכשול. כך יוכלו לשלב את התקשוב כחלק מההוראה שלהם בצורה טבעית ולא מאולצת.

    ממני
    נעמי

    השבמחק
  3. אילנה יקרה!
    "אנשים טובים באמצע הדרך"...משפט שמאפיין אותך בן עם לב רחב, מלא נתינה ועשייה. כולי תקווה ואמונה שאכן יחדיו (כולל אורנית כמובן) נכניס את הטכנולוגיה כמה שיותר לבית ספרינו ואכן הלימודים תרמו רבות להגברת המודעות בתחום זה.
    חג שמח

    השבמחק