ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שישי, 18 ביוני 2010

יוצאים לדרך... בונים אתרים

בלוג היקר שלי שלום,


החופשה עברה ונגמרה חיש מהר והנה שוב מתחילה השגרה, שגרה שכוללת בין היתר את הלימודים. הסמסטר השלישי עומד בפתח, סמסטר הקיץ שבעיני הוא הסמסטר הקשה ביותר. אין כוונתי ללימודים, אם כי קל זה לא יהיה כלל וכלל. אני מתכוונת לעובדה שהסמסטר הוא סמסטר קיץ... קיץ... קיץ... החופש הגדול והמיוחל כבר בפתח ופתאום יש המון מטלות.
מאידך, אין ספק שהסמסטר יהיה מעניין, מאתגר ומורכב כאחד ווכוונתי היא לכל הקורסים החדשניים והרציניים וביניהם הקורס של מר יאיר צדוק.

הקורס של מר צדוק יחשוף אותנו לטכנולוגיות שיאפשרו בהמשך לבנות אתר שיוכל לשמש אותנו לצורכי עבודה ולמידה. אני אבנה אתר?! לא יאומן כיסופר?!?!

בינתיים השיעור התחיל ומר צדוק החל את הרצאתו, אולם תחילה הכל נשמע לי כמו סינית!!!!!! ישבתי וחשבתי האם אני בקורס הנכון או שמא טעיתי בחדר. ישבתי ותחילה לא הבנתי כלום ממה שהתרחש סביבי בשיעור. אולם לזכותו של מר יאיר צדוק יאמר, לאט לאט (לאט מדי לטעמי) הדברים החלו להתבהר והבנתי מה רוצים ממני ובמה מדובר. ליתר הדיוק מדובר בשפת ה- html, שפת סימון התגיות בעלת קידוד בינלאומי אחיד שמשמשת לבניית האתרים באינטרנט. וזה לא הכל!!!!! לקראת סוף השיעור, לאחר התרגול המייגע, הצלחתי לכתוב בשפה הזאת. ומה כתבתי?! לאחר אין סוף סימנים ואותיות, סוגריים וסמלים כתבתי מילה אחת והחשובה מכל: "שלום".

ומהן ההשלכות? יצאתי מהשיעור גאה מאוד בעצמי, הרי הצלחתי לכתוב משהו בשפת ה- html ואולי בעתיד הקרוב (מר יאיר צדוק מאמין בכך בכל ליבו ואני טרם, אם בכלל) אצליח לבנות אתר משלי שישמש אותי לצרכי העבודה.
בינתיים פה ושם אני רואה את האותיות HTML ומבינה שהכוונה לשפת הסימנים, שפה אותה אלמד לעומק במשך הסמסטר הנוכחי.

הסרטון בהחלט עושה חשק ללמוד את ה- HTML.
נו טוב, הזמן יעשה את שלו ואנחנו נחכה ונראה מה ייצא מכל זה. דבר אחד אני יודעת בבוודאות- קל הסמסטר לא יהיה!!!

5 תגובות:

  1. הי אילנה,
    אכן סמסטר די מלחיץ... המון טכנולוגיות,המון מטלות, המון דרישות.. אבל יפה לראות איך הדברים מתחילים להתחבר, והקורסים השונים כבר לא ממש עומדים כל אחד בפני עצמו, השילוב בין הויקי ל - html שלמעשה משמש אותנו גם בכתיבה בויקי, ובנוסף בניית האינטראקציות אצל מינץ, שגם הן כאמור מתחברות לשפת ה - html. נראה לי שבסוף הסמסטר תהיה לנו היכולת להתסתכל על התמונה השלמה ואפילו... להבין אותה !!!
    בהצלחה לכולנו בסמסטר לא קל זה.
    נעמי

    השבמחק
  2. אילנה,
    תמיד נעים לקרוא את רשימותייך, המתובלות בהומור... ובמיוחד הנימה האופטימית והחיובית.
    אני מקווה שאכן שפת ה- HTML תתבהר בקרוב, לי כרגע זה נראה כמו סינית...
    שיהיה לכולנו בהצלחה גם בסמסטר זה וניפגש בדף השיחה בויקי...
    דורית

    השבמחק
  3. היי אילנה
    אני מזדהה איתך עם כל מילה..
    האמת זה גם היה נושא הרשומה שלי, כנראה מרוב הלם!!
    לא נורא אני בטוחה שיחד נתגבר..
    אורנית

    השבמחק
  4. היי אילנה,
    אכן ימים יגידו ונראה מה יצא מזה. גם אצלי השיעור הראשון היה די מלחיץ כי לא הבנתי מה אני עושה, השיעור השני כבר היה טוב יותר וכבר התחלתי להבין קצת יותר. העיקר שהאווירה בשיעור נעימה ואנחנו נעזרות אחת בשנייה.
    שיהיה בהצלחה !

    השבמחק
  5. אילנה שלום רב,
    קראתי בעיון את הבלוג שלך והיה לי קל להתחבר אליו מהסיבה שגם אני מורה לחינוך מיוחד.
    מכתיבתך אני מניחה שאת עוסקת עם פיגור בגיל הבוגר. אני מלמדת ילדים עם לקות למידה ( מכל הסוגים), בגיל הצעיר, שגם הם מן הסתם רוכשים קריאה בצורה איטית, חלקית ובדרך כלל לא משמעותית.
    בניגוד אליך אני כמעט ולא נחשפת לטכנולוגיה ואפשר לומר אפילו חוששת . עלו בי הרהורים רבים כיצד ואיך ניתן לשלב את הטכנולוגיה העכשווית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מעבר לקשיים האישיים שלי להשתלב בכל הקידמה הזאת, ישנם גם קשיים אובייקטיביים של רב הילדים, כיוון שאין ברשותם מחשבים, או שאינם מחוברים לאינטרנט. בכתתי היה מחשב אחד שלא היו בו תוכנות ללימוד קריאה וחשבון ( ביה"ס לא רכש), מעבר לנמצא באינטרנט.
    מחשב אחד ל 15 תלמידים מהווה קושי לא פשוט.
    הסרטונים שהצגת עסקו בעיקר בשילוב ילדים עם שיתוקים כאלו או אחרים במחשב.
    הייתי שמחה לראות כיצד זה מתבצע עם תלמידים הלוקים בשכלם.
    אהבתי מאוד דבריך ש " תלמידים מסוגלים יותר ממה שאנחנו מאפשרים להם. עלינו לשחרר ולסמוך עליהם".
    אכן אני כבר התחלתי לעשות זאת ואין לי ספק ש
    " חוסר השחרור " קשור לקושי האישי שלי להיות מסוגלת בשלב הזה להנחות ולהדריך.
    נהניתי לקרוא את הכתוב בבלוג, בעיקר מפני שהוא נכתב כמו יומן אישי.
    אשמח להתעדכן בכל הנעשה בתחום שאת עוסקת בו.

    המשך הצלחה ועשייה מרובה בכל התחומים
    בברכה
    הילה מעוז

    השבמחק