ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שבת, 26 ביוני 2010

הטכנולוגיה... החלום או המציאות?

שלום לבלוג היקר שלי,
הנה סיום שנת הלימודים בפתח, מסיבות, שיחות סיכום והשגרה החדשה והמאתגרת בלימודים!!! השנה עברתי תהליך מאתגר של חשיפה לכלים טכנולוגיים שונים, המשימות השונות עודדו וחיזקו את אמונתי ביכולותיי הטכנולוגיות וכך התחזקה בי האמונה שאכן הטכנולוגיה הנה חלק בלתי נפרד מחיינו ולצערי לא כך המצב במערכת החינוך בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. אחת המטלות בסמסטר הקודם הייתה תכנון יחידת לימוד מתוקשבת!!!
לאחר הרהורים החלטנו יחד עם שותפתי לתכנן יחידה לתלמידינו המיוחדים... כן, כן... לתלמידי החינוך המיוחד, תלמידים הלוקים בפיגור שכלי והמתפקדים ברמות פיגור בינוני עד קשה. הדבר אינו קל ודרש המון התלבטויות והמון חשיבה. לבסוף אני גאה בתוצר שקיבלנו ולא רק גאה. אני מאמינה שלמידה מהסוג "החדש", למידה שמשלבת מחשב , יכולה להישתלב בקלות בבית ספרינו.
והנה לאחר פרסום קטן והצגת התוצר הסופי בפני המדריכה הפדגוגית של בית הספר ובפני קלינאית התקשורת אני חושבת לצאת לדרך בכיתתי הקטנה. ברצוני לתכנן יחידת לימוד מתוקשבת לכיתתי ולאפשר לצוות הכיתה להתקרב אל המחשב בכדי לצמצם את ה"אנאלפהביתיות המתוקשבת" ולקדם את התלמידים. רק חשבתי ווהנה הפלא... לקראת סוף השנה כבר קיבלתי את המחשב החדש לכיתתי ויחד איתו את המסך הגדול אשר יאפשרו למידה קבוצתית ופרטנית לתלמידיי.
שלב הבא ואני מאמינה שיגיע במהרה הוא החיבור לאינטרנט!!! בבית ספרנו כבר הורחבה רשת החיבור לאינטרנט ממחשב אחד למספר מחשבים בתוך הכיתות. התלמידים נהנים מהסרטונים העדכניים והזמינים בכל מיני נושאים כיתתיים ואישיים. המחשב הינו כלי אדיר המסייע והמשפר את הלמידה!
בחיפושיי ברשת נתקלתי בסרטון המתאר את שילוב המחשב והטכנולוגיה המסייעת בארצות הברית בתוך מערכת החינוך ו"הזלתי ריר." כמה אפשרויות!!!! כמה יעיל ומאפשר!!! מכאן השמיים הם הגבול.
המחשב מאפשר להעצים את הצרכים האישיים של כל תלמיד ותלמידה ולא רק בחינוך המיוחד.
ולגבי ארצנו הקטנטונת... אין עומדת השאלה האם בכלל לשלב את המחשב במערכת החינוך, אלא השאלה היא מתי ואיך?

אני מציעה להתבונן בסרטון ולחשוב על מערכת החינוך שלנו. אולי באחד מן הימים החלום האמריקאי יהפוך למציאות הישראלית בכל הנוגע למחשב ושילובו בחינוך.


3 תגובות:

  1. אילנה,
    כיף לשמוע על ההתפתחויות החיוביות בבית הספר בו את מלמדת, במיוחד עם האולוסייה המיוחדת איתה את עובדת. יישר כוח על המוטיבציה והכוח לדרבן ולהשפיע.
    בבית ספרי, לצערי, אנחנו עדיין לא שם וגם נתקלתי בתגובה שמשום שהייתי בשבתון השנה, אני לא ברשימה המצומצמת של המורות שיקבלו מחשב לכיתתן אם וכאשר...
    דורית

    השבמחק
  2. היי אילנה
    כחברתך לעבודה וגם ללימודים אני נרגשת לראות את ההתפתחות החלה לאחרונה בבית ספרינו , שינוי הנזקף בחלקו גם לזכותנו. אני חושבת ששלושתנו הכנסנו משב רוח רענן לבית הספר בעקבות הלימודים והתכנים שאליהם נחשפנו.
    מקווה שזו רק תחילת הדרך כי באמת "השמיים הם הגבול".
    אורנית

    השבמחק
  3. אילנה יקרה!
    כל הכבוד על הנחישות והנכונות שלך בשילוב המחשב ככלי עבודה בכתתך ועל כך שאת גם משתפת ומקרבת את צוות כתתך לתחום הטכנולוגי. דבר נוסף, כמו שאני מכירה אותך כבר ב-1 בספטמבר יהיה לך חיבור לאינטרנט...

    השבמחק