ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שבת, 10 באפריל 2010

הכל הולך ולאט לאט מסתבך...

חופשת הפסח חלפה והתפוגגה כלא הייתה והנה החיים חוזרים לשגרתם המבורכת. שגרת החיים שלי מגוונת מאוד: העבודה, הילדים וכמובן הלימודים. הגיע היום הראשון של הלימודים שלאחר החופשה הקצרצרה והמיוחלת כל כך!!!
היום הראשון לאחר החופש,והנה המשימות לא אחרו לבוא!!!!
הראשונה שפתחה את הבוקר הייתה פרופסור מיקי רונן - הבוקר החל והנה ההסבר על פרויקט הסיכום. התבקשנו לחפש משחק לימודי מתאים לתלמידינו ואם אין כזה (ואין!) התבקשנו להכין אחד כזה שיתאים באמצעות מחולל המשחקים, אותו יש למצוא ברשת!!!!
אני עובדת עם תלמידים הלוקים בפיגור שכלי ומתפקדים ברמות הנמוכות, לאוכלוסיות האלה לא קיימים משחקים ברשת וכל משחק חייבים להתאים באופן מדוקדק. התלמידים מגלים קשיים מוטוריים וקוגניטיביים. אני מתקשה מאוד להתאים לתלמידיי משחקים מוכנים ונאלצת לבנות ולעשות כאלה בכוחו עצמי.
זהו אתגר גדול לבנות להם משחק מקוון!!!!! מעניין מה ייצא מכל זה?

לא מספיק המשחק, אותו חייבים לבנות, חייבים עוד להוסיף את החלק התיאורתי וכמובן את החלק המעשי. לתת לתלמידים לשחק במשחק שנכין... מאתגר ומעניין. והנה השאלות כבר מתרוצצות, המחשבות רצות, שפע רעיונות והעבודה מתחילה.
לא מספיק זה והנה מתקבלת משימה נוספת, משימה אישית "קטנת היקף" - שחקו במשחק שבתוך מסמך המטלה ונתחו אותו.
ממש עמוס!!!!!!!!!!
הלכה ד"ר מיקי רונן ובאה ד"ר גילה קורץ, מרכזת המגמה. גילה מדברת על הבלוג, על יחידת הלימוד המקוונת, מראה פרטי ידע מעניינים של עמיתיי ללימודים, מדברת על הדילישוס ועוד על כל מיני דברים מעניינים, אבל הראש כבר לא קולט.המחשבות על הפרויקט של מיקי מתרוצצות והנה עוד משימונת: פתחו חשבון ב- yahoo.
גילה מסבירה על דלישוס ואני חושבת על האוכל, הרי זוהי שעת הארוחה והמונח מזכיר משהו טעים. אולם לא ולא!!!! אין זה שייך לעולם האוכל כלל וכלל!!!!! זה שייך לארגון המועדפים שלי, מדובר על מידת החשיפה שלי אל מול כל הקוראים בבלוג שלי!!! לא הספקתי להסתגל לעובדה שישי לי בלוג ושכולם יכולים לקרוא את רשומיי והנה עוד מכה - עכשיו כולם יידעו מה אני שומרת במעודפים.
אין מה לעשות ואני פועלת לפי ההנחייות המפורטות- פותחת חשבון ב-yahoo, נרשמת והנה מתחילה לארגן את רשימת המועדפים שלי.
למרבה הפלא ההרשמה עברה באופן חלק ואפילו הצלחתי לשמור מספר כתובות בדלישוס שלי. הכלי באמת נחמד,אולם כיצד אצליח להכניס את הדלישוס לבלוג שלי, זה עדיין לא ברור לי. אנסה להתמודד, הרי אחר הכל אני לומדת תקשוב, לא?!
השיעור נגמר, המחשבות מתרוצצות ואני חושבת ממה אתחיל?!
מעניין מי זה היה שאמר שלימודים לקראת התואר השני זה לא נורא!!!!!!

2 תגובות:

  1. אילנהההההה,
    קראתי, היזדהתי איתך ואפילו צחקתי...
    זה מצחיק כמה שזה עצוב!
    אני רואה שאת מתמודדת בכבוד עם הכלים החדשים שאת רוכשת, מעניין איך יראו לנו הדברים בסוף תהליך הלמידה.
    שלך, ורד ויטקובסקי.

    השבמחק
  2. שלום אילנה.
    שמי ברכה, אני לומדת במסגרת הקורס של מתי לתואר שני היכן שאת לומדת.
    התבקשנו על ידי המרצה מתי להחשף לבלוגים.
    אני מודה שאני לא פריקית מחשבים ולכן מטלה זו הייתה לי כעול.
    אך כבר בשורות הראשונות של הקריאה מצאתי המון נושאים משותפים לנו כמו: לימודים לתואר שני , עבודה בחינוך המיוחד חינוך כיתה וגם אני מחנכת דידקטית ומורה ולהוראה מתקנת.
    מצאתי דברים נהדרים בבלוג שלך.
    הסרטונים המשובים בבלוג מעניינים ומרתקים כמו: שימוש המחשב בילדים מוגבלים ומאמרים שונים.
    תודה על השיתוף ובהצלחה בהמשך.

    השבמחק