ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שני, 26 באפריל 2010

אין כמו למידת עמיתים ועבודת צוות

שלום הבלוג היקר שלי!

היום הלחץ, התיסכול, היאוש, הסיפוק והגאוה התערבבו להם יחד!!!! נשמע מסובך ומסורבל, אולם ככה זה במציאות החדשה שלי ושמה 'מציאות הלימודים' והמציאות, כידוע, עולה על כל דמיון.

אחת המטלות הזוגיות בקורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" הינה המטלה המאתגרת, המעניינת והמלחיצה והיא תכנון יחידת לימוד מתוקשבת בסביבת למידה בשם: hilearn. לקח לי שבוע ללמוד לבטא את המילה ושבוע נוסף להבין מה האפשרויות השונות שמוצעות בה.

להחליט על אוכלוסיית התלמידים להם מיועדת התוכנית, לקבוע את יעדי ההוראה, להחליט על התוצר הסופי - כל אלה נקבעו חיש מהר. הדבר לא יכול היה להיות אחרת, הרי אני מורה וזהו תפקידי לתכנן ולבנות תוכניות מיוחדות עבור התלמידים. לכך השקעתי זמן וכסף ולמדתי לעשות זאת במשך 4 שנים בסמינר ובנוסף רכשתי וצברתי נסיון הוראה בשטח. בת זוגתי,אורנית, מרפאה בעיסוק, מלומדת ובעלת נסיון רב גם היא.

והנה מטלה פשוטה מבחינה פדגוגית וקשה מבחינה טכנולוגית!!!!! לרוב אני די מפרגנת לעצמי בכל הקשור לטכנולוגיה, לכן הייתי בטוחה לחלוטין שאתבגר בקלות על החלק הזה והמטלה תזרום. גם שותפתי אורנית חזקה בכל הקטע הטכנולוגי.

וכפי שכבר כתבתי- המציאות עולה על כל דמיון!!!!!!!

המדריך למנחה נכתב במהרה, המדריך לתלמיד נכתב במהירות גם הוא כשמשולבים בו סמלי תקשורת מיוחדת - תקשורת חליפית ותומכת (עוד אסביר על כך בהמשך!!!). אפילו המצגות כבר מוכנות, מצגות מותאמות לתלמידים, משלבות קול ותמונה.

ומה לא מסתדר? נחשו?

הקטע הטכנולוגי!!!!!! עמלנו ועבדנו ללא הרף שעות על גבי שעות על שילוב המצגת בתוך פריט הידע והכל לשוא!!!! המצגת עולה כשהיא צבעונית, אך חירשית ודוממת.

אנחנו לא מוותרות ושוב ושוב אנו מחקנו את המצגת והעלינו שוב, מחקנו והעלינו. הכל לשוא!!!

כמובן שנעזרנו בחברותינו ללימודים: דורית הפנתה אותנו למדריך שהכינה עם לאה, סיגי הסבירה, תמכה ולמומחה קרוב משפחה לקבל הסבירים פנתה. ניסתה מביתה את המגת לעלות- סיגי מצליחה ואנחנו תקועות!!!

לבסוף פניתי לנעמי שאת הבעיה לפתור ניסתה והסבירה כיצד לקשר צליל למצגת. את הצליל למצגת לקשר הצלחנו,אולם לעלות אותה ל hilearn טרם.
לא נוותר ונמשיך להתעקש, הרי אנו לא "נכשכש בזנבה של הטכנולוגיה",אלא להפך הפדגוגיה מובילה והטכנולוגיה מסייעת!!!

הודות לעזרתה של סיגי סיימנו את המטלה הראשונה עבוד תלמידינו, שכוללת את מדריך למנחה, המדריך לתלמיד והמצגת.

הרגשה נהדרת לדעת שתמיד יש למי לפנות ותמיד יעזרו, יתמכו ויעודדו.

תודה רבה לכל הנוגעים בדבר.

4 תגובות:

  1. היי אילנה
    כמי שהייתה שותפה לתהליך המייגע אני מזדהה עם תחושותייך . מי כמוני יודעת כמה מתסכל היה התהליך עד כדי כך שצעקנו "הצילו" באופן ווירטואלי במייל לגילה. מזל שיש לנו עמיתות נחמדות ומשתפות בידע שעזרו לנו.
    מקווה שבהמשך יהיה יותר קל.
    אורנית

    השבמחק
  2. אילנה יקרה!
    אני קוראת את דבריך ומזדהה עם כל מלה ומלה. גם אני עברתי ועוברת את אותו תהליך מייגע ומתסכל.כיף לדעת שיש למי לפנות ואכן זוהי עבודה שיתופית.
    שיהיה בהצלחה.
    סיגי

    השבמחק
  3. אילנה-
    קראתי את דברייך וכמו חברותיי, אני מזדהה עם מה שתיארת. לאה ואני עברנו (ועדיין...) את אותו תהליך:
    כיצד להעלות סרטון להיי- לרן? כיצד להעלות שאלון מתוך הגוגל דוקס וכד'. לא אחת אני מוצאת את עצמי יושבת שעות מול מסך המחשב בניסיון לפתור "תעלומות" טכנולוגיות... וכשמצליחים- הסיפוק ע-נ-ק!!!
    מעודד לדעת שתמיד אפשר לפנות לעמיתות בקורס לעזרה, והן אכן מסייעות ברצון. וכמו תמיד נמשיך ללבן סוגיות בסקייפ.
    דורית

    השבמחק
  4. הי אילנה,
    ממש נהנתי לקרוא את הפוסט הזה... :)
    וגם אני, עם כל הידע הטכנולוגי, מוצאת עצמי נתקעת לעיתים שעות על סוגיה זו או אחרת ועל נסיון לעבוד עם כלי שמעולם לא עבדתי איתו... ותחושת ההצלחה בסוף... אין מילים לתאר אותה !!!
    דבר נוסף, בנוגע לעמיתות שעוזרות, מתוקף תפקידי אני מקושרת להרבה רכזות תקשוב בארץ ונוכחתי לראות שהתופעה הזאת של עזרה האחת לשניה היא פשוט יוצאת דופן בקרב העוסקים בתקשוב. לא נתקלתי בכזאת עזרה ותמיכה ממש און ליין באף מסגרת עבודה אחרת, הן כגננת והן כמורה. תמיד היו הסתייגויות. אולם בין העוסקים בתקשוב קיימת מעין "אחוות לוחמות" או יותר נכון "אחוות לומדות", שכן כמעט כל כלי או אפליקציה עלינו לפענח לבד... ולומדים אט אט כיצד להתמודד איתם... כי הרי יש כל כך הרבה כלים ולא ניתן "ללכת להשתלמות" בגין כל אחד מהם...

    אילנה ראי בכל הצלחה, קטנה ככל שתהיה, כהשג ענק אותו את לוקחת איתך הלאה להמשך... :)
    בהצלחה ותהני גם מהדרך
    ממני
    נעמי

    השבמחק