ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שישי, 16 באפריל 2010

חייבים לזכור ולא לשכוח...

שלום בלוג היקר שלי!
הימים מתחלפים, השבועות עוברים והנה הגענו לתקופה עצובה מהולה בשמחה, וכוונתי היא ליום השואה, ליום העצמאות וליום היזכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה.
בימים עצובים אלה קיבלתי מחברתי מייל ובו אתר מחודש של יד ושם: http://www.yadvashem.org/hp_he.htm
ואני התרגשתי כפליים: ראשית ברכתי על כך שנפלאות הטכנולוגיה פרצו גבולות והגיעו למוזיאון כה חשוב לכל האומה ובנוסף האתר נפתח גם בשפה הרוסית ועצם כך קיימת כעת אפשרות גישה נוחה יותר עבור ניצולי השואה דוברי השפה.
האתר נוח להתמצאות, משלב קטעי קריאה, קטעי וידאו, סיפורים אישיים, מאגרי שמות של ניצולי השואה, חסידי אומות העולם, תכנים חינוכיים וסיורים וירטואליים.
אני דור שלישי למשפחה נוצלת שואה משני הצדדים ומאז שאני זוכרת את עצמי הנושא דובר בבית. סבתי ז"ל תמיד חזרה ואמרה שאת השואה חייבים לזכור פן נשכח!!
האתר משלב את הסיור הווירטואלי בתערוכות השונות במוזיאון ואני מוצאת שזו אחת הדרכים ללמד וללמוד על הנושא בכיתות.
בשוטטי באתר זה צפיתי בסיור וירטואלי מודרך בשם : "כאן ביתי - ניצולי השואה בישראל". התערוכה מציגה את נצולי השואה שעלו לישראל והצליחו להמשיך בחייהם ואף תרמו רבות לחברה הישראלית. אחת הדוגמאות היא לאה גוטליב- נצולת שואה שהקימה ליין בייצור בגדי ים שנשארו באופנה עד היום הידועים בשם "גוטקס".



אכן חייבים לזכור פן נשכח!!!!!

2 תגובות:

  1. היי אילנה
    אכן ימים עצובים , שבוע קשה..
    צפיתי בסרטון המעניין. מדהים לראות כיצד אנשים ניצולי שואה בחרו להתרכז בחיים ולא במוות, באומץ לב הם קמו מעפר , הקימו משפחות וקריירות מצליחות. אני אישית מצדיעה להם!!
    אורנית

    השבמחק
  2. הי אילנה,
    אכן ימים לא קלים...
    הסרטון מדהים, לא ידעתי שיש ביד ושם פרוייקט כזה, לדעתי מקסים ומיוחד השילוב שבחרו לעשות, שילוב בין המוות והזכרון לבין החיים והתחייה.
    וכמו שכתבת, להביא את נושא השואה לתלמידים מזוית ראיה זו מאפשרת ללמד ולחנך שתמיד יש מקום לתקווה ולהצלחה. מהמקום הכי נמוך אפשר לצמוח ולהתפתח.
    תודה על השיתוף המיוחד
    ממני
    נעמי

    השבמחק