ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שישי, 23 באפריל 2010

אינטרנט -מאגר מידע בלתי פוסק

שלום הבלוג היקר!
אינטרנט זהו מאגר מידע בלתי פוסק, לטוב ולרע!!!
מה הינו עושים בלי האינטרנט?! אין זו שאלה פשוטה וקשה מאוד להשיב עליה במיוחד בעידן המודרני שלנו. לפני שנים ספורות עוד דגלתי כי אין לי צורך בחיבור וכל דבר שאני צריכה ניתן למצוא במקום אחר, כולל ספריה וספר!!!! הדבר בהחלט היה נכון בשנים עברו,אולם היום?!?!?! האינטרנט הוא מאגר מידע בלתי פוסק, נגיש ונוח לשימוש... ברגע שאני צריכה מידע כלשהו, כגון: איש מקצוע, הופעה, אטרקציה לילדים ועוד אני פונה ללא היסוס לרשת ותמיד מוצאת שם המון הצעות לנושא חיפושיי.

אולם, לאחרונה התחלתי להרהר והגעתי למסקנה כי אני משתמשת רשת לא מיומנת מספיק, כלומר חסרות לי מיומנויות חיפוש יעילות של המידע ברשת.
ואיך הגעתי למסקנה הזו?!
כאחת המטלות בקורס "משחקים מתוקשבים" עליי להגיש מטלה קבוצתית שכוללת חלק תיאוריתי באנגלית ובעברית. נשאלת השאלה: "מה הבעיה כאן?!" לכאורה אין שום בעיה, אולם השקענו עם חברותיי זמן רב בחיפוש החומר העיוני והמאמרים האמפיריים המעשיים והכל לשוא!! חיפשנו מאמר שיעסוק במוטיבציית הלומד במשחק לעומת דף עבודה, מאמר שישוואה בין מטיבציית הלומד במשחק לימודי ממוחשב לבין עבודה בדף העבודה השגרתי. ולכאורה הרשת עמוסה במאגרי המידע, במאמרים ובכל מיני כתבי עת. בנוסף בהרצאה האחרונה הציגה ד"ר מיקי רונן מאמגרים מידע באנגלית ובינהם מאגר לחיפוש חומרים אקדמיים: http://scholar.google.co.il/ וגם כתבי עת מקוונים בנושא הנלמד http://sag.sagepub.com/.

אולם, אין קול ואין עונה, טרם הצלחנו לאתר משהו שתואם את צרכינו ועוד בעידן שהמידע הופך להיות שיתופי!!! טרם הרמנו ידים וויתרנו, בטוחה שנמשיך להתאמץ ולחפש.

והנה בעודי כותבת פוסט זה שוטטתי ברשת ונתקלתי בפרסום מענין ביוטיוב, הקלטה של יום עיון מיוחד שהתקיים בארץ בנושא מידענות וחיפוש מידע ברשת וכותרתו מושכת למדי: "היה מנוע? על חיפושים ואבדות ברשת". צפיתי ללא הפסקה (הקלטה ארוכה !!!) ופשוט זכיתי.






הרי אמרו חכמינו: "שום דבר לא עומד בפני הרצון ומי שמתאמץ ומתמיד מצליח."

2 תגובות:

  1. היי אילנה
    אני מסכימה מאוד לדברייך.. כאחת שהשתתפה יחד איתך במאמצי איתור המאמרים אני יכולה לקבוע שמידענות היא מיומנות חדשה אותה יש לרכוש , לתרגל ורק כך נוכל גם לשלוט בה ולהפוך אותה ליותר אוטומטית כמו מיומנויות אחרות בחיים. גלישה כשלעצמה אינה מספיקה , יש להיות מאוד ממוקדים בחיפוש ולכתוב את מילות המפתח הנכונות.
    מקווה שנשתפר בקרוב..
    אורנית

    השבמחק
  2. אילנה,
    אכן איתור ומציאת מקורות מידע אינה מטלה פשוטה כלל..
    מסתבר שחיפוש מקורות מידע ומאמרים רלוונטיים הוא מיומנות חשובה הדורשת לימוד והתמקצעות.

    השבמחק