ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שישי, 9 ביולי 2010

"לחנך אותם או להרגיז אותם..." (מרק פרנסקי, 2007)

שלום הבלוג היקר שלי,
השבוע הרגשתי כמו בימי הבניים, מנותקת מכל העולם וזאת רק משום שהייתה תקלה בתשתיות של בזק באזור מגוריי ולא הייתי מחוברת לרשת.
לשמחתי אני ממשיכה לעבוד בקייטנת בית הספר וזה אומר שבהפסקות ישנה אפשרות להתחבר לאינטרנט!!!! ברגעים אלה הרגשתי שאני שוב בעניינים, שוב בשליטה!!!
והנה כעבור 6 ימים התקלה תוקנההההההההההה והאינטרנט חזרררררר!!!
מהרגע הזה חיי חזרו לקדמותם. משנכנסתי לבלוגר נתקלתי בפוסט מעניין למדי של סיגי שכתבה על השיחה בפארק השעשועים בנושא גיל החשיפה של הילדים למחשב.
בני בן ה-6 לא משחק במשחקי מחשב ומעדיף לשחק במגרש המשחקים, לבקר חבר או לצפות בסדרה אהובה בטלוויזיה. בני רואה אותי ימים ולילות במחשב, אולם אין הוא מגלה עניין בכך ואני מצידי לא לוחצת וממתינה להיענות מצדו. כשהצורך יהיה ממשי אשמח להדריך,להנחות ולחשוף אותו למחשב לכל היתרונות לצד הסכנות הטמונות בו.
בנוסף, בעקבות הפוסט של סיגי חשבתי על המצב ונזכרתי בשיחת סיכום עם הגננת של בני, שנערכה בתחילת החופש הגדול ובה היא מתארת מצב של מתיחות בין ילדי הגן סביב המחשב היחיד.
כששוטטתי באינטרנט נתקלתי בכתבה מעניינת למדי שמתייחסת לתפקיד המבוגרים בחינוך הילדים, ילדי מאה ה- 21 שיהיו מסוגלים לתפקד בעולם עתיר הטכנולוגיה.
הסרטון קורא לציבור המבוגרים להתעורר ולפעול לפני שיהיה מאוחר והילדים לא יזדקקו לנו!!!! עלינו, המבוגרים והמחכנים, להסתגל (אם טרם עשינו זאת) ולאמץ את כל החידושים הטכנולוגיים בכדי לא להישאר מאחור. הסרטון מדגיש שעלינו להשקיע בפיתוח הכלים החדשים מצד אחד ומצד שני לדאוג שילדינו יידעו כיצד להשתמש בכלים ובפיתוחים החדשים האלה. חייבים להכין את התלמידים לכך ולהכין אותם בבית הספר!!! דור העתיד רוצה ללמוד עם אמצעים טכנולוגיים כאלה שייצרו את עתידם.




עלינו המבוגרים מוטל התפקיד החשוב ביותר: ללמד ולהנחות את הילדים כיצד לתפקד בסביבה הטכנולוגית החדשה, להנחות בעיבוד מידע, ללמד לשתף ובעיקר לאפשר להם התנסות בטוחה.
אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות ללמוד תקשוב ולמידה דווקרא עכשיו בכדי להפוך לאשת חינוך ולהורה בעלת הידע והכישורים המתאימים להנחייה ולהדרכה של תלמידיי ובבוא העת גם של ילדיי הפרטיים.

3 תגובות:

  1. אילנה,
    קראתי בעניין את הפוסט,
    כמוך, גם אני סבורה שחשוב שלמבוגרים, הן המחנכים והן ההורים יהיו הכישורים המתאימים להנחיה, הדרכה והכוונה נכונה לילדים- בהרבה תחומים וגם בתחום התקשוב.
    דורית

    השבמחק
  2. היי אילנה
    קראתי את הפוסט שלך, דווקא אצלי הבן מאוד מתעניין במחשב ומתעסק איתו הרבה. איין ספק שאנו כמבוגרים צריכים לכוון אותם ולהדריך אותם וגם לא פחות חשוב לבדוק מה מעשיהם במחשב.
    אורנית

    השבמחק
  3. בתי אלבז
    אילנה בהחלט את צודקת-על הגנים ובתי הספר להנחות את ילדנו כיצד לתפקד בסביבה טכנולוגית.אולם אנחנו כהורים מחויבים להסביר לילדנו מה הם היתרונות,החסרונות והסיכונים שיש במחשב.

    השבמחק