ברוכים הבאים לבלוג שלי!!!

הבלוג נפתח לצרכי הלימודים לקראת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים. בהמשך אחלוק ואשתף בתובנות, בתהיות ובמחשבות, שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הלימודי.



יום שבת, 31 ביולי 2010

להתחבר אל העולם הטכנולוגי...

שלום לבלוג היקר שלי,

היום אחרוג ממנהגי ואשתף אתכם בתהליך שאינו אישי,אלא תהליך שעברה חברתי לעבודה.

מאז ומתמיד נמשכתי אל האמצעים הטכנולוגיים השונים ומאז שהתחברתי לאינטרנט ממש "התמכרתי". באחת השיחות שניהלתי בכיתתי על נפלאות המחשב והאינטרנט שאלה אותי חברתי לעבודה, אישה כבת 60, מבוגרת בגילה, אך צעירה בנפשה ובליבה: למה צריכים את הדבר הזה?! מה זה נותן?! מהמשפט הזה התחיל סיפור האהבה בינה לבין המחשב.

חברתי במהרה רכשה לעצמה מחשב אישי ואת כל האביזרים הנלווים, התחברה לאינטרנט והדבר המרגש ביותר הוא שהיא פנתה לעזרתו של אחד המורים בבית הספר, בחור צעיר בעל ידע רב בתחום המחשב, בעל סבלנות והכי חשוב רצון לחלוק ולשתף אחרים בידע שברשותו.

חברתי נפגשה עם המורה הצעיר באופן עקבי מדי שבוע ושאבה ממנו את כל אשר יכל ללמדה ולא רק אותה , אלא בן זוגה של חברתי הצטרף גם הוא להרפתקאה החדשה. חברתי ובן זוגה היו תלמידים מצטיינים: הם רשמו את הפקודות השונות, תרגלו את אשר למדו ב"שיעורים" והכי חשוב שאלו הרבה שאלות.

אני זוכרת שבתחילת הדרך חברתי לא ידעה כלל כיצד מקלידים במחשב, כיצד סוגרים את המסך ומורידים שורה.

כיום, ראו זה פלא, היא גולשת בכל מיני אתרים, מורידה סרטים ומוזיקה, משחקת במשחקי רשת, שולחת מיילים לכל העולם (גם אני מקבלת ממנה טונות של מיילים!!!!!!) , משוחחת עם כל העולם באמצעות סקייפ, צורבת דיסקים ומארגנת את המידע שברשותה בתיקיות.

מהשיחות שלי איתה, עולה כי בזכות המחשב היא מחוברת אל העולם הגדול ומתרגשת מכך מאוד. לטענתה, עכשיו היא מבינה כמה מידע נחשף בפניה והיא גם ב"עניינים" כמו כל ה"צעירים".

הדוגמה הזו של חברתי ממחישה הלכה למעשה כיצד אנשים בכל הגילאים(גם גיל 60 הוא גיל שכבר אפשר להתחיל...) יכולים ללמוד את נושא הטכנולוגיה במידה ומבינים את היתרונות שבו ויש המון יתרונות (כמובן שגם לחסרונות חייבים לתת את הדעת).
לדעתי, אנשי החינוך אין בידיהם הזכות להסס, אלא מחובתם ללמוד את כל נושא הטכנולוגיה בכדי להטמיע אותה במערכת החינוך.

אנשי החינוך לא יכולים לבחור לא ללמוד, משום שעליהם להיות "מחוברים" לעולם החדש בכדי להיות רלוונטיים לתלמידיהם. החבור לעידן החדש ייעשה רק באמצעות הטכנולוגיה.

מורים ואנשי החינוך!!! קומו! שנסו מותניים! צאו להרפתקאה וחוו עולם חדש, מעניין ומרגש!!!

7 תגובות:

  1. אילנה,
    כמו תמיד, הכתיבה שלך קולחת וכייף לקרוא :-)
    מסכימה איתך בנושא אנשי החינוך החייבים להיות "מחוברים" לטכנולוגיה. יתרה מכך, כבר נעשו מחקרים בעולם (אל תבקשי ממני ציטוטים אבל תמיד אפשר למצוא בגוגל:) המוכיחים כמה המחשב משפר את יכולת הזיכרון של המבוגרים, כמה הוא תורם להרגשתם הכללית הטובה ומחבר אותם שוב לעולם העשייה.

    מבטיחה להפיץ את קריאתך ברבים... :)
    ממני
    נעמי

    השבמחק
  2. הי אילנה,
    נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט שלך, כבר נאמר רבות על טכנולוגיות בגיל השלישי (60 - זה עוד לא!?), אך ידוע כי המחשב יכול להקל על חיי המבוגרים בהרבה אופנים: קשר עם הנכדים, מקל על הבדידות, חוסך להם את הסידורים בחוץ ועוד...
    אילנה, כל הכבוד! כבר התחלת את עבודתך כסוכנת שינוי, אני מצביעה לך...
    באהבה,
    מיכל

    השבמחק
  3. היי אילנה,

    שמחתי לקרוא על המקרה שסיפרת, אולם, לצערי, ישנם מורים, בד"כ המבוגרים, שאינם מעוניינים לנסות להיפתח, וללמוד את יכולות הטכנולוגיה ולו הפשוטות ביותר, וכך, לרוב, הם הופכים ל"לא רלוונטיים" בעיני תלמידיהם.

    איריס.

    השבמחק
  4. תודה בנות,
    אני שמחה שהנושא חם ומעניין. כולי תקווה שהנושא יעניין גם את אנשי החינוך ובעיקר את המבוגרים שביניהם.
    מי ייתן והתקשוב ייכנס וייטמע במידה מספקת במערכת החינוך של מדינת ישראל. בטוחה שכולם ירוויחו מכךהן המורים, הן ההורים ובעיקר התלמידים.

    השבמחק
  5. אילנה,
    פוסט מרענן וכייף לקרוא אותו!
    אני מצטרפת לקריאתך לאנשי החינוך ובטוחה שכולנו נצא נשכרים מכך!
    דורית

    השבמחק
  6. אני מועלם סלים לומד במכללה ללימודים אקדמאיים באור יהודה במסגרת תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך.
    קראתי את הבלוג שלך שמדבר על נושא חשוב שמתמודדים אתו בחיי היומיום,הבאת סיפור יפה שמתאר את מצבנו בנושא השימוש בטכנולוגיה.
    אנחנו חיים בעידן של שינוי,והשינוי קורה במהירות רבה,לכן צריך כל הזמן ללמוד,להשתלם ולהתעדכן במה שקורה סביבנו.
    עד היום החוקרים לא מצאו את השיטה היעילה ביותר כדי להשיג הישגים לימודיים, לכן צריך לגוון בשיטות ההוראה השונות כולל הטכנולוגיה שהוא כלי עזר חשוב מאוד בחיינו היום למרות החסרונות שיש בו.
    אם גיל הזהב חש בשינו שקורה בחברה שלנו אז מה יגידו עובדי ההוראה הצעירים על השינוי שהוא חיוני מאוד.
    היה מענין לקרא את הבלוג שלך כולל הסיפור שמתאר את המתרחש סביבנו כל יום.

    השבמחק
  7. הי אילנה!
    נהניתי לקרוא את הפוסט שלך ובמיוחד שאני מכירה את הנפשות הפועלות. אני חושבת שיש לך משימה לחבר עוד אנשים בביה"ס לעולם הטכנולוגי ולך במיוחד יש את היכולת הזו.
    בהצלחה.

    השבמחק